مدیریت آموزش در حوزه اقتصاد و بازرگانی

مدیریت آموزش در حوزه اقتصاد و بازرگانی

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 153
بازدید کل : 17065
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1




ابزار نمایش اوقات شرعی

کد اوقات شرعی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 153
بازدید کل : 17065
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

مسابقات خیابانی بازی



تماس با ما

تعبیر خواب آنلاین


بازی آنلاین



استخاره آنلاین با قرآن کریم



style="BACKGROUND-COLOR: #ffffff" cellSpacing="0" cellPadding="0" width="150" align="center" height="225">

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر


چند نکته دربارۀ تبلیغات GLX


 

 !GLX وقتی این عبارت را دیدید به یاد چه چیزی افتادید؟ پژو؟ پژو 405؟ تویوتا؟ میتسو بیشی؟ خودرو کلاً؟  کمپانی؟ شاید هم گوشی تلفن همراه؟
حتماً می دانید که یک گوشی تلفن همراه به نام GLX به عنوان "نخستین" گوشی همراه "کاملاً ایرانی" در بازار موجود است.        



 

خیلی جالب است که این گوشی به عنوان نخستین گوشی ایرانی یک نام و نشان ایرانی ندارد! از نام و نشان ایرانی که بگذریم، این گوشی حتی نام ندارد!
خیلی از کارشناسان برند استفاده از حروف اختصاری به عنوان "سر نام" را راهکار خوبی برای انتخاب نام و برندسازی آن نمی دانند. یعنی ترجیح می دهند که از یک نام مستقل و مناسب استفاده شود و یا اینکه سر نام چند کلمه بتواند خودش کلمه ای مجزا و مستقل را ایجاد کند. با این حال، تبلیغات چی های این گوشی کاملاً ایرانی و تکرار می کنم کاملاً ایرانی، نامی را برای این گوشی انتخاب کرده اند که نه ایرانی است و نه یک نام مجزاست.
GLX سرنامی است که بیشتر به دنیای خودرو، و در ایران، به خودروی پژو 405 متعلق است. این عبارت به عنوان یک پسوند اختصاری در دنیای خودرو، قبلاً فضایی از ذهن مخاطبان را اشغال کرده است که هیچ ارتباطی به طبقۀ گوشی های تلفن همراه در بازار ندارد. نتیجۀ چنین انتخابی چه می شود؟ بودجۀ تبلیغاتی بیشتر برای تکرار آگهی ها با هدف کوباندن این نام در ذهن مخاطب.
واقعاً نمی توانم بفهمم و یا حداقل درک کنم که دلیل انتخاب این نام چه بوده است؟ نامی که نمی تواند میخ محکمی برای برندسازی در بازارهای داخل و خارج از ایران باشد.
تبلیغات این گوشی را در سال گذشته به یاد دارید؟ داستان دالتون ها! دالتون ها و لوک خوش شانس برای جایگاه سازی یک گوشی ایرانی با نام GLX ! نتیجه را به خودتان واگذار می کنم و من حرف بیشتری نمی زنم!
اخیراً برای این گوشی بیچاره تیزرهای بهتری (حداقل به لحاظ انتقال مفهوم پیام) ساخته و پخش می شود که خوب، جای شکرش باقی است.
به هرحال من فکر نمی کنم که این گوشی برای ورود به گسترۀ بازارهای رقابتی جهانی (به غیر از مباحث تکنولوژیک و فناوری که به من هم مربوط نیست!) نیاز به یک تغییر نام و تغییر استراتژی تبلیغاتی 180 درجه ای دارد.
پس نوشت1: مدتی بود که پس نوشت ننوشته بودم!
پس نوشت2: چون پای یک برند و یک محصول کاملاً ایرانی در میان است در این باره نوشتم واگر نه، به من چه مربوط که اینها دارند چه کار می کنند. دندشان نرم، می خواستند از مشاوران تبلیغاتی کاربلد استفاده کنند.
پس نوشت3: کاش که صدای ما به گوش آنها هم برسد!
منبع: gmarketing.mihanblog.com

http://persell.persiangig.com/h/persell.ir-4.gif

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: اسفندیاری تاريخ: یک شنبه 8 خرداد 1390برچسب:مقاله, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید http://www.upsara.com/images/3gigl4qmria0i6i9070.jpg http://www.upsara.com/images/y63rpxda31npvkqg5wb.jpg http://www.upsara.com/images/43m5old6eofi2owvc6dg.jpg

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to btca.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com